wtorek, 7 kwietnia 2015

Sailing Ships 1/300; 1/350, Żaglowce w małej skali

Temat jak dla mnie nie typowy ale czy do końca...
Od zawsze marzyłem o zrobieniu żaglowca, temat jest niezwykle trudny no bo nie dość iż morze wiedzy trzeba pochłonąć, to jeszcze umiejętności w wiązaniu supełków trzeba mieć na najwyższym poziomie. Dla tych co nie dowierzają zapraszam na forum koga.net.pl ... tam można dostać kompleksów :)

no ale do rzeczy

trafił mi w ręce wypust Zviezdy 1/350 Santa Maria - model raczej słabej jakości jeśli chodzi o odwzorowanie oryginału (choć kto wie jak on wyglądał :)), ale nie o tym. To co trzymałem w ręku natchnęło mnie, i rozpocząłem poszukiwania w necie tego co można mieć w tej dość popularnej skali dla statków stalowych w temacie Żaglowców. Ten post jest próbą zebrania wiedzy tak aby był sensownym kompendium linków i przeglądem co jest na rynku...

a wiec po kolei czyli co udało mi się znaleźć

MODELE

Firma: Zvezda skala 1/350
Santa Maria - flagowy okręt Krzysztofa Kolumba
Golden Hind - Francis Drake dookoła świata :)
HMS Revenge - flagowiec Brytyjski w walkach z Wielką Armadą
Hiszpański Galeon "San Martin" - flagowiec Wielkiej Armady
LINK>> do strony producenta>>

Firma:Artillery models 1/350
Naval Cutter "Speedy" 1828
LINK>> bardzo interesujący wypust

Firma: Aoshima 1/350
LINK>> jedyny sklep modelarski który udało mi się znaleźć z produktami tej firmy. W niektórych sklepach internetowych w polsce można ustrzelić NIPPON MARU japoński transportowiec np: LINK>>

Firma: Revel 1/350
Black Diamond Pirate Ship Plastic Model Kit
LINK>> do warsztatu, ale po prawdzie nie wydaje mi się aby to była skala 1/350 model ma około 21 cm długości co w tej skali oznacza 97 m :) tia no to to jest większe od Victory ...

Firma: Academy 1/350
Cutty Sark
LINK>> do strony producenta

Firma: mincraft model kit 1/350
Titanic
LINK>>

Firma: Rodlangton 1/300
bardzo ciekawe propozycje z okresu wojen napoleońskich, strona mało UX :)
LINK>>

DODATKI
w taj skali zakres dodatków dla żaglowców ogranicza się paie tylko do drabinek wantowych wykonanych w formie blaszek fototrawionych oraz okuć masztów.
LINK>>

FIGURKI
W tej skali mozna spotakć 2 rodzaje materiału z którego figurki są zrobione
1 blaszka fototrawiona czyli postać 2d, czytałem iż zastosowanie olejnej farby - dzieki jej gęstości przemienia figurke 1/350 z 2d na 3d :)
2 odlewy żywiczne 3d LINK L'ARSENAL>> oraz
LINK TAMYA >>
LINK Wiener Modellbau Manufactur >>
LINK Northstarmodels>>

jesli chodzi o okres historyczny to niestety nie znalazłem dedykowanych figurek dla okresu XV- XIX w, ale myslę iz te XX wieczne po odpowiednim podrasowaniu farbą będą świetnie się sprawdzać na pokładach żaglowców

Oczywiście napewno nie jest to wszystko, i jeśli ktokolwiek coś ma, wie, prośba o informacje a ja będę na bieżąco uzupełniał

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz