środa, 12 października 2011

gipsowy domek modelarstwo ...

dziś domek który wzbudził zainteresowania a jest odskocznią od ogólnego myślenia na temat kolorów :)

a wiec
wszelkie konstrukcje na dioramach robię z gipsu a dokładnie w czasach /35 robiłem z płyt kartonowo gipsowych

takowa płyta to jak sama nazwa wskazuje gips i karton :)

należny najpierw pozbyć się papieru zewnętrznego ja to robiłem na mokro twardą szczotka - pracochłonne ale uzyskujemy idealnie gładka grubą na 0,9 płytkę gipsowa w której możemy wyrzeźbić dosłownie wszystko, a murki wszelkiego rodzaju robią się same :)

w przypadku skali /48 musiałem sięgnąć po coś cieńszego - są na rynku płyty 0,6 ale nie mam dostępu, wiec wylałem płytkę i materiał do budowy gotowy :)

W moim przypadku - domek kamienny - nierówność faktury uzyskane przy tej technice mają swoje plusy ;)

do rzeźbienia / rycia :) używam starych nożyków modelarskich papieru ściernego i dłuta a poniżej parę zdjęć z obecnych prac

Często zdarza się iż nasz projekt wykracza poza ścianę frontową tak jest i w moim przypadku. W poprzednich postach można zobaczyć iż dysponuje 2 kawałkami ściany - jeśli ma to być porządnie to należy połączyć to na czpienie ...

drut koniecznie cynowy musi być giętki. małe naprężenia i nasza ściana pęka ...
Obrazek
drucik
Obrazek
otworki
Obrazek
łączenie
Obrazek
pękanie :)

no właśnie pękło !!!! #$#$%$#@%


nic to wikol wszystko sklei :) ...


Obrazek
klejenie od wewnątrz - wikol ma tą piękną właściwość iż zasycha na prawie przezroczysto i zmniejsza swoją objętość tak wiec ten nadlew po zaschnięciu przybierze formę prawie niewidoczną i wklęsłą a i tak będzie niewidoczny
Obrazek
widok boku po łaczeniu
Obrazek
aby moc wszystko ładnie spasować celowo zrobiłem sobie różnicę poziomów będe miał do czego szlifować :)

ale najpierw szpara została zaklajstrowana
Obrazek
przed szlifowaniem zabezpieczyłem resztę muru taśmą
Obrazek
po szlifowaniu powierzchnie się wyrównały
Obrazek
Obrazek

czas na dorzeźbienie kamieni
Obrazek

no i można powiedzieć operacja zakończona sukcesem :)
Obrazek

mała uwaga lubię kiedy istnieje trójwymiar nawet minimalnie widoczny dlatego tez górne krawędzie porzeźbiłem dodatkowo
Obrazek

Obrazek
na koniec założyłem konstrukcje pod dach i ... z czego by tu zrobić dachówki w 48
niby mógłbym kryć płytkami plastikowymi (ze niby płytki ceramiczne) ale ... to włochy tam dachówka jest wszędzie :)
jakieś pomysły sugestie ? ? nie mam weny
dzięki

2 komentarze:

  1. Świetny pomysł z tym karton-gipsem. I w życiu bym nie pomyślała, że można skleić wikolem :) Na przyszłość wiem, z czego zrobić stajnię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ta metoda sprawdza sie zawsze dla każdej powierzchni - czy to ma być droga brukowana, mur - zawsze sie gam po karton gips :) => pzdr i życzę sukcesu przy stajni

    OdpowiedzUsuń